Lägenhet Los Angeles

Jag har väl inte direkt skrivit så mycket om Santa Monica förutom att jag blivit antagen till skolan :) Men jag kan faktiskt meddela att vi har hittat en lägenhet redan! Vi hade ju tänkt att leta boende på plats när vi kommer dit i augusti men jag sökte runt lite på Internet och hittade en brud som skulle flytta ut ur sin lägenhet och hyra ut den från och med 1 juli. Den verkar vara super fräsch och ligger ca 15 min från skolan med buss och 10 min från Venice Beach med cykel! Kan ni förstå att jag längtar?!
Allt är ju inte helt 100% klart med lägenheten så vi ska ju inte ropa hej förrän vi kommit över bäcken, om man säger så. Vet inte hur vi ska ta över kontraktet och så men det ska nog gå bra!
Området heter i alla fall Marina Del Rey och ligger alltså precis vid marinan, det finns pool och gym vid lägnheten och en Victoria's Secret butik ligger precis över GATAN!:D
Vi åker i början av augusti så det betyder att det är ca 3,5 månader kvar...hoppas tiden går fort. Det är några saker kvar som måste fixas, så som att skaffa visum och boka flyg. I'll keep you updated.


Hittade en hyfsat bra bild över området, det gula inringade vet jag inte vad det är men jag har ringat in lägenheterna där vi ska bo med rött :)



Tjejen med lägenheten skickade lite bilder! Köket verkar as fräscht, nice.


Vardagsrummet, älskar heltäckningsmattan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0