Skadat hår??

Tittade på Rachael Ray idag där de pratade om skadat hår och jag tänkte direkt på mitt hår som har klyvna hårtoppar och är torrt som snus. Dom tipsade om en sak där man kan kolla om sitt hår är skadat eller inte! Håret kan vara så mycket mer skadat än vad man själv tror eftersom man ibland bara kan se det genom ett mikroskåp.
Jag är fruktansvärt dålig på att förklara saker, but I'll give it a try. Så, när man är nyduschad rycker man bort ett hårstrå(från huvudet såklart..), tar båda ändarna med händerna och drar långsamt i hårstråt åt motsatta håll. Om det är skadat så går det av, men annars ska det liksom fundera lite som en gummisnodd...alltså att det ska dra ihop sig när man släpper lite. Man testar typ hur mycket "bounce" det är i håret. Haha hoppas ni förstod :P



Jag ska prova det på mitt hår iaf!


Kommentarer
Postat av: karin

Oops.. vad ska man gora om det gar av straight away? ;)

2011-05-06 @ 03:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0