Penicillin

Även fast jag sa att jag vägrade gå till läkaren...så gjorde jag det idag. Hehe. Men jag hade så fruktansvärt ont i halsen i morse att jag knappt kunde dricka te, så jag ringde och fick en tid 13.15. Hon kände och kollade lite på halsen, och sa att jag behövde äta penicillin. Så det ska jag äta i 10 dagar nu, vilket SUGER eftersom jag kommer äta det på min födelsedag (utgång, bye bye) och sista dagen jag äter dem är våran studentskiva! Sån jäkla otur. Fast jag tror jag hoppar över att äta det sista dagen :) Jag frågade dock om det är farligt att dricka alkohol när man går på penicillin, hon sa att man kan dricka nåt glas vin men att det fortfarande inte var farligt med stora mängder alkohol...jag tror det var det hon menade =/ Dessutom äter jag ju p-piller, så det är inte garanterat fullt skydd under de här 10 dagarna...suck. Jaja, jag ger ändå tummen upp för penicillin just nu för då blir jag frisk snabbare.




Kommentarer
Postat av: Karin

Gud vad du härmas. Först ska du äta samma penicillin som jag åt och sedan ska du också börja med "tummen upp". Det är liksom min grej! Kom på något eget.

2010-04-16 @ 16:40:11
URL: http://vilseistockholm.blogg.se/
Postat av: milla

haha nej, jag gillar dig för mycket karin ;) kan inte sluta härma dig. ska nog byta bloggnamn till: lost in stockholm.

2010-04-16 @ 18:04:13
URL: http://itisallaboutme.blogg.se/
Postat av: Karin

Pff!

2010-04-18 @ 15:55:00
URL: http://vilseistockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0