Snus på engelska?

För någon dag sedan satt jag och tänkte på lite allt möjligt och vad vissa saker heter på engelska, sen försökte jag komma på vad Snus heter på engelska...jag hade verkligen ingen aning, kanske med tanke på att jag aldrig brukar använda det ordet när jag pratar engelska. Men det var verkligen störande att jag inte kom på vad det hette, så jag googlade det.

Snus, på svenska = Snuff, på engelska

Haha, va?! Snuff? Vafan, aldrig hört förut! Tycker det är lite komiskt ord, jag menar, tänk om du går in på en affär i USA och säger: "Excuse me, do you have any snuff?"
HaHa, det låter ju typ som muff ^^

Jahapp, det var veckans engelska ord gott folk!

Kommentarer
Postat av: Karin

Snus är endast tillåtet i Sverige i hela EU. Det existerar inte heller i den form vi tänker oss snus i USA. Alltså behöver du inte vara så orolig för att behöva använda ordet "snuff" när du ska handla över disk i USA eftersom det inte finns där.



Just so you know...

2009-10-20 @ 18:35:40
URL: http://vilseistockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0