Kladdkaka

För nån dag sedan skulle jag baka kladdkaka med det bästa receptet i historien! Jag hade precis sagt dagen innan att jag var bättre på att baka än att laga mat...men jag är nog lika dålig på båda kom jag fram till.
Det gick hur bra som helst att göra smeten och så swisch in i ugnen med den. Great. Jag ville ha kakan lite extra kladdig sådär, det är då den är som godast, så jag lät den stå inne i 18 min istället för 20 min...när jag då tog ut den så märkte jag att den var kladdig i mitten eftersom jag använde en provsticka. Men jag tänkte ju att den skulle ju vara kladdig, så den var klar enligt mig! :D När den hade stått å svalnat i ca 20 min, skulle jag Äntligen hugga in på den..woho! Men så fort jag tog en bit....så rann hela kakan ut i resten av formen. VAFAN! Det var i princip varm kladdkake-smet. Men, eftersom jag var så sugen på den så tog jag en bit ändå...det var inte lika gott som det brukar =( Så jag ställde in den i ugnen igen, och då blev den perfekt :D
Well, that's the story about "när camilla bakar kladdkaka".


Inte så glamouröst, huh?

Kommentarer
Postat av: Karin

HAHAHAHAHA XD

2009-06-08 @ 18:28:15
URL: http://vilseistockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0