jag har nog dödat min dator...

Faaaaaan! Igår kväll skulle jag göra om två filmfiler till Quicktime-format på min dator och tänkte att "hm, det tar ju ganska lång tid, så den får vara på över natten". Precis när jag lagt mig i sängen för att sova, så hörde jag ingenting...precis, felet var att min dator alltid låter som en katt med en hårboll i halsen. Jag tänkte att jag kanske råkat stänga av datorn av ren reflex, så jag steg upp ur sängen och tryckte på ON-knappen på datorn...INGENTING HÄNDE! Panik. Provade en gång till, då den gav ifrån sig ett brumm-liknande ljud och sen dog den...jag satt där i 10 min och försökte trycka igång den, men det hände inte ett skit kan jag säga. Självklart ska ju sådant hända när pappa inte är hemma (är på Gotland) så jag plockar upp telefonen och ringer honom (kl.23.45). Vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig att få för svar, men det kändes bättre att ringa iaf. Han sa att han skulle kolla på det när han kommer hem...på fredag! Aaahh, jag är SÅ rädd för att hårdisken ska ha kraschat, vilket betyder att mitt liv kraschar. Eftersom jag har ALLA mina bilder sedan ca.5 år tillbaka där...alla minnen, fuck, hoppas att det "bara" är själva datorn som gått sönder annars vet jag inte vad jag gör...








Kommentarer
Postat av: Karin

Let's pray.

2009-08-13 @ 14:17:33
URL: http://vilseistockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0