MythBusters

Min käre bror gillar att kolla på tv-kanalen Discovery Channel, så jag har blivit illa tvungen att titta på det eftersom han allttid ska kolla på det Han vill. Självklart...
Men jag har hittat ett program som är riktigt kul att kolla på faktiskt!
Det heter Mythbusters, vilket handlar om ett gäng som ska bevisa om alla möjliga myter är Sanna eller Falska.
Pretty nice att titta på tycker jag ^^

Från det senaste programmet jag såg fick jag reda på en myt som var att man inte kan vika ett papper på mitten mer än sju gånger (så att det fortfarande är platt). Det skulle dom då testa om det verkligen stämde.
Ja, jag orkar inte dra Hela historien...Dom provade först på ett vanligt A4 papper, det gick inte. Men till slut så testade dom på ett papper dom var 50 meter på bredden och 67 meter på höjden, och då kunde dom vika det 11 gånger. Där ser man! ;-)

Det är sån där onödig fakta som bara är kul att veta :D



I like it ^^

Kommentarer
Postat av: Karin

Intesseklubben antecknar ^^

2008-05-24 @ 17:31:00
URL: http://vilseistockholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0