Anorexia

Det är så jävla hemskt hur illa det kan gå genom att man får Anorexia.
Jag förstår att dom som får det inte är nöjda med sig själva eller
nåt liknande...sen har det väl nåt annat med psyket att göra, vet inte
riktigt faktiskt.
Själv är jag nästan inte nöjd nånstans med min kropp,
men ibland känner jag att jag måste sluta klaga på mig själv
och försöka se det som är positivt istället...
Titta till exempel på den här videon, den innehåller några bilder som
är så himla äckliga...det är hemskt.



Känner du dig nöjdare med din kropp nu? Det gör jag i alla fall...
Att se ut så som tjejerna gör på dom värsta bilderna är inte
snyggt eller hälsosamt huvud taget.



Om du tänkte på det så fanns det bara tjejer med på bilderna...varför?
Jo för att vi tänker alldeles för mycket på hur våran kropp ser ut, jag tycker
det är helt okej att banta om man är överviktig och att det kan skada ens hälsa!
Men att banta bara för att ens rumpa är för stor eller vad det nu
är som stör en..det är kanske lite att överreagera.
Självklart kanske man vill ha en snygg kropp för att må bra mentalt, men om
det går över gränsen tycker jag att man borde gå till en läkare...

Be beautiful, be yourself

Kommentarer
Postat av: vilseistockholm.blogg.se

FY FAN!

2007-12-30 @ 10:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0