Starbucks kommer till Sverige!

Fick precis reda på att den stora amerikanska kaffekedjan Starbucks kommer till Sverige! Yeap, du läste rätt.
Jag blev överlycklig när jag fick höra nyheten :D Har ju faktiskt länge undrat varför det inte har kommit till Sverige och nu verkar någon ha lyssnat på mina söndagsböner! Men jag blev inte lika uppspelt när jag läste lite längre ner i artikeln från DN:

"Starbucks är världens största kafékedja. Sammanlagt har koncernen 16.120 kaféer i 49 länder. Fram till nu har dock Starbucks lyst med sin frånvaro i Sverige, möjligen på grund av att lokala konkurrenter som Espresso House, Coffeehouse by George och Waynes Coffee redan mutat in territoriet.
Nu intar Starbucks till slut den svenska kafémarknaden. I början av nästa år öppnar det första kaféet, dock inte inne i storstadsträngseln. Detta sker i stället på storflygplatsen Arlanda."

Men det var ju just typiskt! Så man måste åka ända till Arlanda för att få njuta av en kopp, det kallar jag dyrt kaffe!



Delicious!


Kommentarer
Postat av: Karin

Oh gud vad gott det ser ut! Jag skulle lugnt resa ut till Arlanda för en kopp. Det kan väl bli vårt mål när någon av oss tagit körkort :)



(Föraren betalar bensinen, inte mer än rättvist)

2009-10-26 @ 22:14:11
URL: http://vilseistockholm.blogg.se/
Postat av: milla

haha fan va bra idé ;D När nån tar körkort kan vi fira med en kopp från Starbucks! Sweet^^



(Mamma och pappa betalar bensinen, inte mer än rättvist)



2009-10-27 @ 12:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0