Hittelön

När jag åkte hem från skolan och klev av bussen vid min hållplats idag, hann jag gå ca 50 meter då jag hittade en plånbok. Jag kunde ju inte bara låta den ligga där så jag tog med den hem. Den tillhörde en kille på ca 30 år som liknade Jesus och bodde ca 500 meter från oss.
Och eftersom jag är en sådan GODhjärtad person tittade jag inte om det fanns pengar att ta

Vi hittade hans nummer på Eniro och när han kom och hämtade plånboken hade han med sig en liten present/hittelön till mig :D Jag älskar att få oväntade presenter så det var kul kul! Han jobbade på Skansen nämligen så det var ett stort grönt inslaget paket från Skansenbutiken. Där i låg det en glasburk med sötlakrids och två burkar med te! Jag som älskar både lakrids och te blev överlycklig ^^ Det lönar sig att vara snäll :)

 

Kommentarer
Postat av: Karin

va kul! :)

2009-01-13 @ 16:10:20
URL: http://vilseistockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0