Sötsug och träning?

Jag försöker komma in i nån slags nyttig och hälsosam zon, det går inte direkt så bra med tanke på att jag är en godisälskare, men jag kämpar mig fram. Jag har några tips här om du av någon anledning vill bli smalare eller nåt liknande:

- Brukar du bli sötsugen efter middagen som jag kanske? Då är det en bra idé att borsta tänderna med nån god och fräsch tandkräm efteråt, sen så känns det inte lika frestande att äta en chokladbit eller lite gelégodis. Great!

- Du har säkert hört det förr, men alkohol = kaloribomb! 1 gram alkohol innehåller 7 kalorier... Dessutom, när kroppen är sysselsatt med att bryta ner alkohol avbryts fettförbränningen i stort sett helt och hållet. Not good.

Här är några anledningar till att fortsätta eller börja träna:

1. Det är bevisat att dom som tränar regelbundet har ett bättre skydd mot stress och depressioner.

2. Regelbunden träning ger en ökning av de celler som attakerar bakterier i kroppen. Med andra ord så bygger du upp immunförsvaret.

3. När du tränar blir kroppen av med överskottsadrenalin, vilket gör dig lugnare. Du har då lättare för att somna och sover också djupare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0